Thursday, August 27, 2015

Nädala raamat: Sabine Durrant. Mäleta mind sellisena


Enamasti me kipume lahterdama raamatuid avaldatud sarjade järgi. On siiski ju tarvis teha esmane valik, et navigeerida ses tohutus kirjandusemeres. Lihtsam on heita terve sari kõrvale kui süveneda. Niikuinii ei ole aega lugeda kõike, mis silma jääb ning huvi tekitab. Varem talitasin ma Mirabilia sarjaga just nõnda. Ma olen ju suur krimikirjanduse austaja, kuid minu tähelepanu on enamasti pälvinud raamatud, mis ei ole avaldatud mõnes sarjas. Tundmatu rada on ikka huvitavam kui sissetallatud tee.

Selle suve avastus minu jaoks on inglise kirjanik Sabine Durrant. Tal on oskus pugeda inimese pähe ja keerutada seal kõik teadmised pahupidi. Mäleta mind sellisena pole selline klassikaline krimi kui Mirabilia sarjas avaldatud raamatutest eeldada võiks. Palju huvipakkuvam psühholoogiline pool teeb raamatu nii vastupandamatuks.

Raamat on üles ehitatud ühe abielupaari (Lizzie ja Zachi) vaheldumisi paigutatud jutustustena – välja on toodud nii mehe kui naise nägemus ja arvamus oma kooselust. Teemaks on ikka see vana tuntud varjatud ilus haigus – koduvägivald. Kohati võib seda raamatut lugedes hakata lausa füüsiliselt paha. Ilukirjanduse eesmärk ja mõte ongi ju tekitada lugejas emotsiooni. Ning see on lugeja enda valik, mislaadi kirjandusest ta seda emotsiooni otsib.

Inglise kirjanikult Sabine Durrantilt on varem eesti keeles avaldatud romaan Kripeldus (samuti Mirabilia sarjas), ka see on samasugune psühholoogiline kirjeldus ühe kooselu allakäigust.

Teile lugemiselamusi soovides, Lagle

No comments:

Post a Comment